
Kim jest sygnalista? – to osoba, która zgłasza nieprawidłowości w Twojej firmie, organizacji, instytucji. Do nieprawidłowości zaliczamy działania niezgodne z prawem. Nie chodzi oto, kto komu zjadł pączka, lecz np kto kradnie narzędzia, kto z kontrahentów okrada Twojego pracodawcę itp. Zgłaszanych problemów może być znacznie więcej np. tuszowanie nieprawidłowego zachowania – ktoś nie przestrzega zasad bhp, ktoś robił wyścigi na wózkach widłowych. Tu nie chodzi o donosicielstwo, które w naszym kraju jest jednoznacznie kojarzone ze współpracą, z kolaboracją z donoszeniem na swoich. Tu chodzi o bezpieczeństwo i właściwe podejście do majątku pracodawcy
Czy sygnalistę trzeba zatrudniać? – nie, sygnalistą może być każda z osób pracujących lub współpracujących. To osoba, która widzi, rozumie i reaguje
Co trzeba zrobić by spełnić zasady sygnalisty? Do zrobienia są:
- wdrożenie dokumentacji, z którą zaznajomimy naszych pracowników lub współpracowników
- stworzenie bezpiecznego kanału przekazywania informacji – bezpieczny kanał to taki, do którego nie ma dostępu informatyk, nikt z wewnątrz nie ma do niego dostępu, dzięki temu zachowuje się pełną anonimowość sygnalisty. To podstawa.
- Więcej dowiesz się podczas współpracy
Kogo dotyczy przepis o sygnalistach? Wszystkich pracodawców zatrudniających powyżej 50 osób
Jeśli chcesz zrobić to prawidłowo, zadzwoń do nas pod nr telefonu 792 562 722 lub napisz na inspektor@inspektor-gliwice.pl Usługa świadczona jest na terenie całego kraju.